pátek 24. července 2020

Mariánské Lázně

Posledních pár dní jsem strávila s kamarádkou v Mariánkách. A protože se jednalo o super výlet, musím jej doporučit i pro ostatní.
Pokud se chystáte na delší dobu a zvažujete přespat, určitě si vyberte spíše hotel blízko kolonády. Ušetří Vám to velké množství času a peněz za trolejbus (i když jízda s ním je také zážitek). U hlavní kolonády naleznete Zpívající fontánu, která při produkci ve 21:00 a 22:00 je také doplněna o barevné podsvícení. Naproti je krytá kolonáda s prameny, avšak pouze do 16:00 hodin. Potom se musíte jít napít až ke kolonádě naproti Centrálním lázním, vedle kterých je i venkovní pramen. Na kryté hlavní kolonádě máte také možnost poslechnout si živý sbor.

Určitě se projděte po parku, kde najdete kromě květin a říčky, také kachničky a další pítko s pramenem. V případě hladu doporučuji restaurant Garden a opodál stojící Českou hospůdku (hlavně ne Český dvůr, viz recenze tripadvisor atd.), kde se dobře najíte. Za povšimnutí stojí i Boheminium - minipark s českými hrady a zámky. V létě je doplněn o návštěvu mini koníků. A dostat se k němu lze i lanovkou, což skýtá krásný výhled a zážitek. Pro milovníky rozhledů doporučuji i rozhlednu Hamelika.

A když v lázních, tak určitě kromě pitné kúry zkuste i nějaké procedury, my byly nadšené ze suché masážní vany (dokonce i více než z klasické masáže). A po celém centru a přilehlém okolí kolonád a pramenů jsou k dispozici oplatkárny, kde dostanete lázeňskou oplatku teplou i v krabici. 

Na delší pobyt doporučuji výlet do Karlových Varů a lázní Kynžvart. Kromě toho ale naleznete v Mariánkách mnoho naučných stezek, některé vedou i přes lesy. Mariánské Lázně jsou menší, ale za to klidnější, takže pítka připravit 🐼


9 komentářů:

  1. V Mariánských lázních jsem ještě nebyla, naposledy jsem navštívila lázně v Jeseníku, také moc pěkné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud se někdy do Mariánek vrátíš, doporučuji zajít také do Dolce Italia. Já tam mám vyzkoušenou raffaelovou zmrzlinu a tiramisu.. ňamka. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Uvažovala jsem, že bych tam mohla jet na výlet. Tak třeba jednou. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tedaaa ty to tu máš krásné, fakt moc povedené a přesun se povedl úspěšně, tak ještě mě to čeká vše :-)
    Také se tam s přítelem teď o dovolenou v srpnu chystáme na cca 4 dny, tak mám od Tebe inspiraci tady :-)

    Zatím na tom pracuji zde.
    www.explorethenewworld.travel.blog

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som v kúpeľoch ešte nikdy nebola, haha ♥ Vyzerá to tam ale skvostne ❤

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to pěkně :) Já jsem v lázních nikdy nebyla, popravdě mně to ani neláká, jsem spíš na nějaké aktivní výlety než procedury. Ale třeba se tam někdy dostanu a změním názor :)

    OdpovědětVymazat
  7. tý jo to se někdo měl :)

    též přecházím na novou stránku. https://page-village-girl.blogspot.com/

    Dej vědět že si mě přidáváš díky :)

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá na super výlet. Díky za tip, :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já byla jen ve městě Františkovi lázně a tam je nádherně

    OdpovědětVymazat