středa 17. listopadu 2021

Jak jsem strávila 17. listopad

Dnešní den si připomínáme jako Den boje za svobodu a demokracii (také Mezinárodní den studentstva). Díky připomínání si historických událostí a souvislosti se vzděláním mají mnohé instituce vstup zdarma. A toho jsem využila a udělala si výlet do centra Prahy do Národního muzea. A být tam dnes ráno ještě před otevírací dobou byl velmi dobrý nápad. Po příchodu 15 min. před otevřením se rázem utvořila za mnou fronta až za roh budovy. A po otevření bran bylo načase honem honem běžet do oddělení zoologie (za kostěnou Babičkou), numismatiky a dějin 20. století. A bylo to opravdu velmi dobře načasované, protože během jedné hodiny se vše začalo plnit lidmi až moc a úprk tunelem do 20. století byl poté jedinou záchranou. A jak se ukázalo, byl to velmi dobrý nápad. I přes více lidí v poslední expozici se ještě dala projít celkem dobře. Po jejím opuštění jsem se málem nedostala ven, protože před ní stál dav lidí chtivý 20. století. Uff, štěstí stálo na mé straně. Nádech venku a....tolik vědění a informací pod jednou (vlastně dvěma) střechami a já to viděla, jupí ju (mám opravdu radost). A to k té kulturně-vzdělanostní vložce vše.

Dalším způsobem, jak jsem si "připomněla" dnešní den bylo zastaveníčko v Primarku, kde jsem si pořídila několik nezbytností a ulehčila své peněžence. A svatost konzumu byla završena proklatě dobrým kuřetem snědeným na lavičce pod koněm. A to k té konzumní stránce.

Takže dneska jsem se snažila využít dnešní den v rovině vzdělávací i v rovině konzumní (která s historií příliš nesouvisí, ale i tak to bylo celkem příjemné). Jsem opravdu ráda, že i v této době je možnost dostat se ke kultuře a vzdělání a je potřeba toho využít, takže neváhejte a podobných příležitostí využívejte :)

zdr.obr.


P. S. K té dýni na silnici - přece byste krásnou dýni nenechali jen tak povalovat na silnici, no ne?

2 komentáře:

  1. To sis udělala hezký výlet, který sis dobře načasovala, tlačit se v davu lidí není pak zrovna příjemné.

    OdpovědětVymazat
  2. To byl hezky vylet a jeste sis i neco hezkeho poridila na sebe :-) vstupy zdarma mam nejradsi!

    OdpovědětVymazat