čtvrtek 4. února 2021

Přečteno za 01/21


 V lednu jsem se docela překonala v počtu přečtených knih :D





Garfield - postrach ledniček by neměl ujít nikomu, kdo tohohle tlustého, líného a cynického kocoura miluje. Garfield se opět dostává do ráže a na bránici je to poznat.

Soumrak templářů doporučuji každému, kdo má rád historii a cizokrajná místa. S templářským řádem zažijete nejen raně středověkou Anglii, ale i arabské země, Francii, Portugalsko a Španělsko. Je pravda, že děj v sobě ukrývá časté násilí a ne jen ten hezký obraz doby, ale o to více se stává příběh reálnějším a uvěřitelným. (Ano, nějaká historické detaily nepřesné, ale ke čtení doporučuji).

Arabská žena je příběhem o naivní slečně z Polska a její arabské lásce. Začínáme u její maturity a pokračujeme přes manželství, podnikání až do Libye - Tripolisu. A zde teprve naivní "Blondi" poznává, co je její manžel skutečně zač, a že arabská kultura a mentalita včetně práva jsou zde úplně jiné. Během čtení jsem měla několikrát nervy na pochodu. Jednal z blbosti hlavní postavy a z chování arabských mužů. Na druhou stranu popisy míst dají pocítit správnou atmosféru Arábie. Dle mě by měla být povinnou četbou ve školách. Další pokračování mi přišla slabá a vyloženě vyžilá. Ale tento díl opravdu stojí za to.

Dopisy vidoucího doporučuji všem, kteří mají rádi prokleté básníky, zvláště Artura Rimbauda. Jeno názory na svět a okolí jsou více než aktuální a svým cynismem přesahují i do dnešní doby.

Tak snad někoho má četba inspiruje a já se též ráda nechám inspirovat :)


  


 


  
 


3 komentáře:

  1. Pěkný počet knih jsi přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Wau, tolik knížek jsi přečetla, tak to smekám. :) Zaujaly mě knihy Soumrak templářů a Šarlatán. Já nyní do čtenářské výzvy čtu Černé barony a Proroctví.

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou všechno moc zajímavá témata na knihy, je vidět, že opravdu čteš tituly od každého žánru něco a to mám i já moc ráda, nejvíce mě zaujala kniha o arabské lásce, na tyto příběhy ze života jsem ujetá :-)

    OdpovědětVymazat