pondělí 4. března 2024

Zimní výlet

Jedné tuhé zimy, kdy mráz šlehá do tváří a jezírko pokrývá led, pozoruji padající sníh z okna chaty.

Je zima, velká zima, ani oheň v krbu
nezažene pořádně krystalky ledu v mé duši.
Hledám teplo, teplo, které ve mně proudilo,
v nás obou... Je to už tak dávno... a přece ne.
Jeden víkend, jeden výlet, možná že i hloupý
a změnil vše, co jsem kdy pociťovala.
Den skoro stejný jako tento, téměř
neviditelná cestička v horském úbočí,
jeden krůček stranou a vše zmizelo...
Padalo...dlouhý až nekončený pád do
bílé temnoty. Jakoby se hory samy
otevřely a pohltily teplo lidského bytí.
Pro ostatní nezodpovědní a hloupí turisté,
pro lékaře smrtelný úraz, pro rodinu ztráta.
A pro mě? Pro mě já. Mé já je od té chvíle
pryč....navždy...

Jedné tuhé zimy, kdy mráz šlehá do tváří a jezírko pokrývá led,
pozoruji padající sníh z okna chaty.
Už nejsem jen pozorující. Pod bosýma nohama mi křupe sníh,
dopadá mi do vlasů a já jdu. Jdu mrazem až k té temné tůni,
kde mě čeká hlubina a volá....můj výlet....


Tento příspěvek vznikl na základě psací výzvy zde.
Inspirací byl tento obrázek :

A tato slova:  zima, sníh, hory, jezírko, víkend, mráz, led, výlet, turisti, úraz, pád, krb, oheň, teplo.

Tak snad jsem zadání splnila a příspěvek bude čitelný :-)









2 komentáře:

  1. I když to je dost krátké, tak to obsahuje všechny slova co má. Velmi hluboký smutný příběh, zní to jako by jsi něco takového zažila, je v tom cítit ta hloubka, pocity, city.. Ta bolest ze ztráty...

    OdpovědětVymazat